Miért éri meg különösen koncentrálni, amikor egy klíma akció útmutatójába ütközik bele? Mint minden vásárlás esetén, legyen szó akár az élelmiszerekről, az öltözködésről, vagy műszaki cikkekről, az emberek vásárlási kedvére komoly ráhatással van a kívánt portéka díjtétele. Persze emellett ott a másik nélkülözhetetlen tényező, ami talán még az árak mértékénél is lényegesebb, a portékák  minősége. Nagy általánosságban elmondható, hogy minél jobb egy áru minősége, az ára egyenes arányosságban növekszik vele. Pontosan ugyanezzel az állítással találkozhat az ember, ha klíma vásárlásra szánja el magát. De ezen a piacon is létezik egy kiskapu a klíma akció formájában. A klíma akció természetesen egyrészt ugyanazt jelenti, mint bármely más portéka vásárlása esetén, tehát olcsóbban vásárolható meg az akciós műszaki cikk. Ezen felül azonban léteznek a berendezésekkel kapcsolatos más különleges ajánlatok is, ilyen lehet például a beszereléssel, a beüzemeléssel, a szervizeléssel, vagy akár a garanciával kapcsolatos klíma akció.

A legnagyobb, és legnevesebb klímagyártó cégek, vállalkozások, üzemek, legyen szó akár a Fujitsu, a Samsung, az LG, a Daikin vagy a Hitachi műszaki cikk gyártó óriásokról, mind egy célt tűznek évről évre maguknak, és pedig a csúcstechnológiás készülékek piacra dobásával, a vevők szeretetének és elismerésének maximális kiérdemlésével a piac vezetőjévé válni.

Az erősödő konkurencia és a gyengébb színvonalú, így természetesen árban is olcsóbb áruk megjelenésével a hatalmas cégek esetében is jelentős  ténykedés lehet egy jól eltalált, testhezálló klíma akció. Ennek megfelelően megközelítőleg minden gyártó esetében találkozhatunk újabbnál újabb kivételes ajánlásokkal, azonkívül számtalan alkalommal egymást követik a kihagyhatatlan lehetőségek. Értelemszerűen a kisebb cégek is kihasználják a helyzetet, melynek köszönhetően mindenki kísérletet tesz a másik ajánlását meghaladva finomítani a sajátján is. A fogyasztók pedig, akiknek ez az irányzat evidens a malmukra hajtja a vizet, sokszor kedvezmények garmadájából szelektálhatnak. Az kedvezmények mértéke változatos lehet, de javasolt precízen ellenőrizni a részleteket, merthogy ügyenként akár az ár fele is a pénztárcánkban maradhat. Egy klíma akció persze rendkívül megfontolt, marketingesek tömegének koponyájából kipattanó, ötletgazdag és kellően bereklámozott dolog, vigyázva arra, hogy a legolcsóbb és legtöbb javaslat akkor érkezzen meg a polgárokhoz, amikor a konstrukcióknak a legjelentősebb a kereslete, áttekinthetőbben szavakba foglalva elviselhetetlen kánikulában mindannyian egyszerűen lelhetünk magunknak egy remek darabot, legkisebbre szűkítve ezzel a kánikulában eltöltött sokáig tartó időt.

A vétel közben a legtöbb illető mégis hajlamos megállapodásokat kötni,egyszóval ha valami nem felel meg teljes egészében a kritériumainak, azonban  díjcsomagban jóval megfizethetőbben juthat a kiszúrt produktumokhoz, akkor lemondanak az óhajtott eszközről és inkább az megfizethetőbb termék mellett döntenek. Ennek viszont nagy árnyoldala is lehet. A klímák esetében jelentős árat fizethetünk, ha nem a testre szabott készüléket választjuk, ugyanis a gondok játszva feltűnhetnek a meghibásodások előfordulásában, a konstrukció működése során, az elengedhetetlen többletet  kifejező funkciók hiányában, amellett a kuncsaftok egészségi állapotában is, ugyanis a minőségben magasabb nívót megtestesítő gyártmányok zajszintben és a bennük található filterek kvalitásaiban is köröket verhetnek az megfizethetőbb versenytársakra. Ennek megfelelően inkább ragaszkodjunk az eredetileg meghatározott elvárásokhoz, és ha esetleg nem találunk hozzá semmiféle megfizethető árajánlatot, akkor az elsietett választás helyett inkább tanácsos időzni rövid ideig, ugyanis a klíma akció világában rövidesen ránk mosolyoghat a szerencse.

A 2000-es évek, illetve az elmúlt század bővelkedett az emberek életét és komfortérzetét szolgáló újítások - mint amilyen a klíma is - megjelenésében és elterjedésében, amit a technika robbanásszerű fejlődésének köszönhetően a műszaki cikkek területén tapasztalhatunk meg a leginkább.

Az egyik legnagyszerűbb és legnépszerűbb árucikk azonban továbbra is a klímaberendezés, mellyel manapság már szinte bárhol találkozhatunk, legyen szó a munkahelyekről, a közintézményekről, a szórakoztató vagy más intézményekről, és természetesen otthonunkról is.

A klíma az a szerkezet  amiről szinte mindenkinek a kellemes hőmérséklet nyújtotta élvezet jut az eszébe. Viszont, hogy minek köszönhetjük a a kellemes hűvös levegőt, vagyis, hogy igazából hogyan működik egy ilyen berendezés, már alig-alig tudják.

Működési elvüket tekintve nem egyedi és új dologra kell koncentrálni, hiszen korábban már megszületett egy másik berendezés is ezen elv alapján, mégpedig a hűtőszekrény.

A lényeg, hogy egy meleg hőmérsékletű térből elvonjuk a hőt és azt leadjuk a külső környezetbe. Mindez egy folyamatosan ismétlődő körfolyamatnak köszönhetően megy végbe, mely során a klímákban található folyadékot először elpárologtatja a készülék, majd a létrejövő nagy mennyiségű gőzt lecsapatja, annak érdekében, hogy újra megkapjuk a kiindulásnál használt folyadékot. Ez a két lépés a klíma különböző részeiben lévő nagyobb, illetve kisebb nyomás hatására jön létre. A párolgás folyamata pedig hőelvonással jár együtt, azaz, ezt a technikát használva könnyedén hűthetünk, illetve a folyamat megfordításával akár fűthetünk is.

A berendezések 4 fő részből állnak: a kompresszorból, ami az egész körfolyamatot fenntartja, a párologtatóból, amiben a folyadék elpárolgása megy végbe, a kondenzátorból, ahol az elpárolgott folyadék lecsapódása történik, illetve a fojtásból, más néven adagolóból, amely a nagy nyomású kondenzátor és a kis nyomású párologtató között található.

A folyadékok hűtési funkcióját már az ókorban is  használták, maga a klíma azonban csak az 1900-as évek elején született meg, de akkori méretük és áruk miatt eleinte csupán a gazdag vállalatok engedhették meg maguknak a klimatizálást.

Azóta természetesen nagy változások mentek végbe mind a méretét, mind az árát tekintve, és persze a technikai megoldások is óriási fejlődésen mentek és mennek is keresztül  máig is, hiszen a klímagyártó vállalatok törekszenek jobbnál jobb légkondicionálókat kifejleszteni az egyre nagyobb igények kielégítésére.

Mára a vevők elsősorban az úgynevezett split klímát, azaz osztott klímát kedvelik leginkább. Ez a technológia annyiban tér el a régebben alkalmazott mobil klímáktól, hogy míg utóbbi esetében a klíma valamennyi része egy helyen, egy közös burkolat alatt helyezkedett el, addig a split klímáknál a berendezés különböző egységei megoszlanak egy külső, valamint egy belső egység között.Természetesen a mobil klímák használata esetén is biztosítani kellett a meleg levegő kivezetését, amit legegyszerűbb megoldásként az ajtó, vagy ablak megnyitásával érhettünk el, komolyabb igények esetén egy kivezető nyílás kialakítása elengedhetetlen volt. Split berendezések alkalmazásakor azonban erre nincs szükség, ráadásul nem csak helyet spórolhatunk meg velük, hanem a szerkezet környezetre gyakorolt zajterhelése is minimális, hiszen a zajos alkatrészek a falon kívül, a külső alkotó részben helyezkednek el.

A fejlesztések legfontosabb célja az energiával való takarékosság és leginkább környezetkímélő és egészséges klíma létrehozása.

Az energia felhasználást vizsgálva ma a legelőnyösebb választásnak az úgynevezett inverteres klímák mondhatók, amik más megoldásokkal szemben hűtés közben nem 100%-os energiafelvétellel üzemelnek, hanem csupán annyival, amennyi a megkívánt hőfok szinten tartásához kell.

A környezeti szempontokat vizsgálva a környezetbarát töltetek, és a káros anyagokat legnagyobb mértékben megkötő szűrők fejlesztése állandó kutatás és tesztelés alapját képezik, mert ez olyan jelentőséggel bír, hogy a világhírű gyártóktól kezdve a dinamikusan növekvő kisebb márkák képviselőiig egyaránt rengetegen tudást fektetnek az optimális megoldás kikísérletezésére.